2014. január 8., szerda

Tanuljunk meg helyesen ülni!

Ülő gyakorlatsor

A helyes ülés aktív, dinamikus, egészségbarát és örömteli.Ha felkészült rá, hogy megérezze a különbséget a passzív és az aktív, gerincbarát ülésmód között, akkor íme a gyakorlat!

Szüksége lesz két darab pattogós kis gumilabdára!
Tegyen egy polifómot/ jógaszőnyeget a székre. Helyezze a két darab gumilabdát az ülőkére, lehetőleg minél előrébb. Üljön le úgy, hogy mindkét ülőgumó pontosan a gumilabda fölé igazodjon. A két térd pontosan a sarok fölött, csípőszélességben, a két lábfej lágy ’V’-tartásban.
A kéz kényelmesen  a combra támasztva, felfelé néző tenyérrel.

1. Ha könnyű úgy ülnie, hogy alig érzi a két gumilabdát, akkor helyesen ül!
2. Ha a két kis labda előrecsúszik, akkor előrebillentette a medencéjét (lentről nézve). Jöjjön vissza középre, és próbálja megtalálni azt a testhelyzetet, amiben meg tudja tartani a két labdát és egyenesen tud ülni.
3. Ha a két labda hátra csúszik, akkor Ön azon nagyon ritka esetek közé tartozik, amikor igazi derékhomorításról van szó! Jöjjön vissza középre, és keresse meg azt a pontot, amikor meg tudja tartani a két labdát, és könnyedén ül egyenesen!

 Kösse össze a két fülét egy képzeletbeli aranypálcával, majd húzza a pálcát képzeletben a mennyezet felé.
Kösse össze egy képzeletbeli pálcával a két felkarját, és mint amikor két golyót húzogat egy pálcán, húzza a két felkarcsont fejét képzeletben minél távolabb egymástól.
És még egy képzeletbeli aranypálca, amivel összeköti a két csípőízületet.
Nem, nem egy kubista karácsonyfa lesz a végeredmény, hanem most összeszedjük a helyes ülés legfontosabb referenciapontjait.
Képzeletben húzza közelebb egymáshoz a két csípőízületet a varázspálca mentén és pulzáljon. Azaz húzza össze, és lazítsa, húzza össze és lazítsa a két csípőízületi vápát. Legalább annyiszor ismételje, amíg már szinte alig érzi a két labdát. És ha ez sikerült, onnan kezdve annyiszor csinálhatja, ahányszor csak akarja.

Jutalomképpen most tegye a két gumilabdát a sarka alá. A lábujjak a levegőben maradnak. Képzelje el, hogy a sarok körüli izmok szinte körbeveszik a labdát, teljesen lazítsa el és engedje a padló felé az izmokat. Amint úgy érzi, hogy a labda szinte összeolvad a sarokkal, bökjön egyet a sarkával a talajba. Csak ennyi! Szálegyenesen bökjön bele egyet a padlóba. Nyújtott és könnyed testtartással. 3x mindkét sarokkal, majd felváltva a bal, jobb, bal és jobb sarokkal.


Aki helyesen ül, érezheti, ahogy az egyes testrészek láncreakcióban összekapcsolódnak egymással: az ugróízület, a lábszár, a térd, a comb, egészen a csípő- és a medenceízületig.

Ha nem érez semmit, akkor rosszul ül. Ennyire egyszerű….

Ezt a sarokbökdösős ülőgyakorlatot bárhol és bármikor, észrevétlenül tudja végezni, kivéve ha esetleg extrém magas sarkú cipőt visel éppen. A gyakorlat segítségével edzi a láb, az alsó végtag és a medence ízületeit. A hát nyújtása működésbe hozza az autochton hátizomzatot és a nagy hátizmokat. A mellkasi csigolyák megkönnyebbülnek....

Szeretné még tovább gyakorolni? Üljön törökülésbe a polifómra és tegye a a gumilabdákat a két ülőgumó alá. Nem mondom meg, mi fog történni, hiszen ez a gyakorlatsor az én ajándékom az Ön számára, az ajándékokat pedig illik szépen becsomagolni, hiszen meglepetés.

Örömmel tölt el, ha találkozhatom Önnel, ahogy egyenesen, aktívan, sugárzóan ül éppen az étteremben, a moziban, vagy akárhol!
Amikor már mindannyian helyesen tudunk ülni, nem keltek már többé feltűnést a testtartásommal....

Szeretettel üdvözlöm: Benita Cantieni

(A gyakorlat a zürichi CANTIENICA AG 2013. decemberi hírlevelében jelent meg.)


2 megjegyzés:

  1. Siccike!
    Megpróbáltam, "Tegyen egy polifómot/ jógaszőnyeget a székre. Helyezze a két darab gumilabdát az ülőkére, lehetőleg minél előrébb. Üljön le úgy, hogy mindkét ülőgumó pontosan a gumilabda fölé igazodjon. A két sarok pontosan a térd fölött, csípőszélességben, a két lábfej lágy ’V’-tartásban." de nem boldogultam azzal amutatvánnyal,hogy a két sarkam pontosan a térd fölött legyen.Lehetetlen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Upsz, ez valóban fordítva van, sikerült félreírni! :D Természetesen a térd kerül pontosan a sarok fölé! :)
      Köszi az észrevételt! :)

      Törlés